Gallery

Τέχνη και Εξουσία

αορατος φαρος

Το φιλόδοξο σχέδιο του Albert Speer για το Βερολίνο του Hitler. Ευθύγραμμη, γεωμετρική και αναλογική αισθητική στα πλαίσια μιας τετραγωνισμένης βεβαιότητας.

Η Τέχνη, σε όλες τις εκφάνσεις της, χρησιμοποιήθηκε ανέκαθεν από την Εξουσία με σκοπό την εξαπάτηση του κοινού και με στόχο την κατασκευή μιας πλαστής και καλλωπισμένης εικόνας, αναντίστοιχης προς την πραγματικότητα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αρχιτεκτονική και ο τρόπος με τον οποίο υπηρέτησε την ιδεολογία των φασιστικών καθεστώτων του 20ου αιώνα (ιδιαίτερα τον Ναζισμό). Τα αρχιτεκτονικά έργα, εκπέμποντας ένα ευσύνοπτο μήνυμα από την πρώτη στιγμή της παρουσίας τους στο χώρο, έκφραζαν ένα συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, σε αντίθεση με άλλες μορφές Τέχνης -όπως η λογοτεχνία- που απαιτούσε τη συνέργεια του χρόνου και την απαραίτητη νοηματοδότηση από τον αναγνώστη για να δώσει τα όποια αποτελέσματά της.

Επομένως, καθίσταται κατανοητή η αιτία που οδήγησε τα φασιστικά καθεστώτα στην κατασκευή των ογκωδέστατων και επιβλητικών αρχιτεκτονημάτων, που επιτελούσαν τον ρόλο της υπενθύμισης του…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 1.352 επιπλέον λέξεις

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s